Οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο σκεπτόμαστε και ενεργούμε σε σχέση με τα μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας, όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ανάγκη εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων και αξιοποίησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τις μετακινήσεις μας. Είναι λοιπόν καιρός για μια εντελώς νέα μορφή αυτοκίνησης: Το επαναστατικό Opel Ampera. Είναι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εφοδιασμένο με μια βενζινοκίνητη μονάδα ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους για επέκταση της αυτονομίας του, συνδυασμός ο οποίος, για εμπορική χρήση, ονομάσθηκε από τον κατασκευαστή του «σύστημα Voltec». Διαφοροποιείται από τα άλλα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας (υβριδικά) επειδή χρησιμοποιεί πάντα και ανεξαρτήτως ταχύτητας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα του για να κινηθεί.
Επειδή ο μέσος Ευρωπαίος οδηγός διανύει...
50 ή και λιγότερα χιλιόμετρα την ημέρα, το Ampera σχεδιάσθηκε έτσι ώστε να μπορεί να διανύσει αποστάσεις από 40 έως και 80 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική ενέργεια του συσσωρευτή του και φυσικά με μηδενικές εκπομπές ρύπων από την εξάτμισή του. Χρειάστηκε για το σκοπό αυτό να κατασκευασθεί μια προηγμένης τεχνολογίας ιόντων λιθίου συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 16 kWh η οποία αποτελεί και την καρδιά του Ampera. Τι όμως συμβαίνει όταν αυτή η ενέργεια τείνει να εξαντληθεί; Τότε η βενζινοκίνητη μονάδα επέκτασης της αυτονομίας μπαίνει σε λειτουργία και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου προκειμένου αυτό να συνεχίσει να κινεί το αυτοκίνητο ακόμα και μετά την εξάντληση του αποθέματος ενέργειας του συσσωρευτή για 500 και πλέον χιλιόμετρα. Ο βενζινοκινητήρας του ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους περιστρέφεται σε περιοχή αριθμού στροφών ανά λεπτό η οποία εξασφαλίζει την πλέον ενεργειακά αποδοτική λειτουργία του.
Αμέσως μόλις το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα διαχείρισης του συσσωρευτή διαπιστώσει ότι ο συσσωρευτής έφτασε στο ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο φόρτισης η μονάδα Range Extender αρχίζει να λειτουργεί και να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Εάν κανείς ακούσει με πολύ προσοχή ίσως να διαπιστώσει τη στιγμή που αυτή η μονάδα τέθηκε σε λειτουργία αλλά δεν είναι δυνατό να αντιληφθεί καμιά αλλαγή στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η ομαλότητα λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα και η περίσσεια ροπή του παραμένουν αμετάβλητες και συνεχίζουν να κινούν τους προωστήριους τροχούς. Το ανά πάσα στιγμή πλεόνασμα της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας δεν χάνεται βεβαίως αλλά φορτίζει τον συσσωρευτή του αυτοκινήτου. Το Ampera είναι επίσης εφοδιασμένο με σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά τα φρεναρίσματα που σημαίνει ότι επιπρόσθετη ενέργεια εξοικονομείται, μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στη συστοιχία των συσσωρευτών.
No comments:
Post a Comment