Μετά το λανσάρισμα των νέων κιτ αναβάθμισης στα μοντέλα Abarth 500 & 500C υπάρχει πλέον διαθέσιμη αντίστοιχη επιλογή και για το νέο Punto Evo ολοκληρώνοντας πλέον την γκάμα της μάρκας και στο κομμάτι των κιτ.
Έτσι λοιπόν το θρυλικό λογότυπο esseesse θα εφοδιάζει πλέον και το Punto Evo δίνοντας τη δυνατότητα αναβάθμισης των επιδόσεων του μοντέλου από 165 σε 180 ίππους. Και για το Abarth Punto Evo θα είναι διαθέσιμοι 2 τύποι κιτ:
- Kit Assetto Abarth Koni
- Kit esseesse Abarth Koni
Kit Abarth Koni
Πρόκειται για μια κορυφαία πρόταση της Αbarth στον τομέα των αναβαθμίσεων/βελτιώσεων με στόχο τη βελτιστοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς του οχήματος. Το σημαντικότερο στοιχείο στο κιτ αυτό είναι τα αμορτισέρ KONI, κορυφαίου κατασκευαστή σε αυτή την κατηγορία προϊόντων καθώς και σε συστήματα αναρτήσεων κυρίως σπορ αυτοκινήτων.
Υπενθυμίζουμε ότι ο συγκεκριμένος τύπος αμορτισέρ διαθέτει "βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης" (FSD-Frequency Selective Damping), τεχνολογία η οποία εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα στο δρόμο προσαρμόζοντας τη λειτουργία τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στις συνθήκες οδοστρώματος αλλά και κίνησης αλλά και να ταιριάζει με το στυλ οδήγησης κάθε χρήστη. Επιπλέον με την επιλογή αυτή επιτυγχάνεται "χαμήλωμα" του αμαξώματος κατά 20mm αναδεικνύοντας ακόμη περισσότερο τη σπορ εμφάνιση του μοντέλου.
Το κιτ Abarth KONI στο Punto Evo περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
2 εμπρός αμορτισέρ Abarth Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης (FSD)
2 πίσω αμορτισέρ Abarth Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης (FSD)
4 σπειροειδή ελατήρια ειδικά σχεδιασμένα από τη Brembo σε κόκκινο χρώμα
Τα βασικά πλεονεκτήματα από το συγκεκριμένο κιτ συνοψίζονται στα εξής:
- Καλύτερη πρόσφυση
- Καλύτερη οδηγική συμπεριφορά
- Μεγαλύτερη ευστάθεια
- Μεγαλύτερη άνεση
- Μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση
Αμορτισέρ Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης (FSD)
Για κάθε διανυθέν χιλιόμετρο ένα αμορτισέρ εκτείνεται και συσπειρώνεται χιλιάδες φορές στην κυριολεξία. Ανά δευτερόλεπτο ο αριθμός των "κύκλων" που πραγματοποιεί ένα αμορτισέρ εκφράζουν τη συχνότητα λειτουργίας του (σε Hertz). Σε ομαλό οδόστρωμα ένα αμορτισέρ κινείται σχετικά λίγο, δηλαδή δουλεύει σε χαμηλή συχνότητα ενώ το αντίθετο συμβαίνει σε ανώμαλο οδόστρωμα ακόμη και αν η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή. Κατά συνέπεια η συχνότητα λειτουργίας ενός αμορτισέρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να επιτυγχάνουμε καλύτερο κράτημα αλλά και περισσότερη άνεση κατά την οδήγηση. Εκτός από τον τύπο του οδοστρώματος και ο κύκλος οδήγησης (μικτός κύκλος, κύκλος πόλης, κύκλος εκτός πόλης) μπορεί να δίνει «μήνυμα» στο σύστημα αναρτήσεων ενός αυτοκινήτου και κατά συνέπεια διαφορετικές συχνότητες λειτουργίας.
Το κιτ Abarth ΚΟΝΙ μπορεί να προσαρμόζεται σε όλες τις παραπάνω συνθήκες δημιουργώντας τις βέλτιστες συνθήκες σε πραγματικό χρόνο ώστε να επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό κράτημα και η μέγιστη άνεση. Είναι προφανές ωστόσο, ότι η απόσβεση των κραδασμών δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την ταχύτητα κίνησης του εμβόλου αλλά διαφοροποιείται ανάλογα και με τη συχνότητα. Η δύναμη που ασκείται στο έμβολο είναι η μέγιστη στις χαμηλές συχνότητες, αλλά σιγά σιγά μειώνεται όσο η συχνότητα αυξάνεται έτσι ώστε να διασφαλίζεται πάντα το στοιχείο της άνεσης.
Η λειτουργία του κιτ αναρτήσεων Abarth ΚΟΝΙ στηρίζεται στον έλεγχο της ροής λαδιού ανάλογα με τη συχνότητα. Συγκεκριμένα υπάρχει μια επιπλέον βαλβίδα η οποία τίθεται σε λειτουργία σταδιακά όσο η συχνότητα λειτουργίας αυξάνει και η οποία δημιουργεί μια επιπλέον ροή λαδιού. Όταν η βαλβίδα FSD υποβάλλεται σε χαμηλές συχνότητες τότε η δύναμη στο έμβολο καθορίζεται από τη βασική ροή του λαδιού και παραμένει τόσο υψηλή, ώστε να εξασφαλίζονται οι καλύτερες συνθήκες οδήγησης, αντίθετα στις υψηλές συχνότητες ενεργοποιείται η βαλβίδα FSD και κατά συνέπεια και η δευτερεύουσα ροή λαδιού.
Kit esseesse Abarth Koni
Η επιπλέον κορυφαία επιλογή αναβάθμισης συνδυάζει την τεχνογνωσία της Brembo με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Abarth Punto Evo και ενισχύει ακόμη περισσότερο την καθαρόαιμη αίσθηση του μοντέλου. Τα βασικά στοιχεία στο νέο κιτ esseesse του Abarth Punto Evo είναι τα εξής:
- Μεγαλύτερη ιπποδύναμη (δηλαδή 180 ίπποι)
- Σύστημα εμπρός και πίσω αμορτισέρ KONI με βαλβίδα FSD
- Σύστημα εμπρόσθιων φρένων Brembo με δαγκάνες "πλωτού" τύπου
Σύστημα φρένων Brembo
Σε κάθε σύστημα φρένων κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, λόγω τριβής αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία, η οποία σε οριακές συνθήκες, ή μετά από έντονη χρήση, έχει σαν αποτέλεσμα τη χαμηλότερη απόδοση του συστήματος. Το σύστημα φρένων της Brembo με δαγκάνες "πλωτού" τύπου έχει το πλεονέκτημα να ευθυγραμμίζει το τακάκι στο δισκόφρενο και μέσω ειδικών οπών να αποβάλλει γρηγορότερα τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται. Στην πράξη αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την επίτευξη πιο αποτελεσματικού φρεναρίσματος και τη μείωση της απόστασης φρεναρίσματος.
Όλα τα νέα στοιχεία που εμπλουτίζουν το κιτ αναβάθμισης του Abarth Punto Evo έχουν άμεσο αντίκτυπο στην οδηγική συμπεριφορά του, αλλά και στις επιδόσεις του. Σαν αποτέλεσμα με το kit esseesse ο οδηγός του Abarth Punto Evo απολαμβάνει:
- Μέγιστη πρόσφυση και άριστη οδηγική συμπεριφορά
- Μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος
- Καλύτερη επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα, μόλις 7,5 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 216 χλμ/ώρα
Οι παραπάνω βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί χωρίς να υπάρχουν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές Euro5, κυρίως όσο αφορά τις εκπομπές CO2 οι οποίες διατηρούνται στο ίδιο επίπεδο με τη βασική έκδοση των 165 ίππων.
Ο βασικός εξοπλισμός κιτ Abarth esseesse ΚΟΝΙ για Abarth Punto Evo συγκεντρωτικά περιλαμβάνει:
- Αναβάθμιση κινητήρα που φτάνει πλέον μέγιστη ισχύ τους 180 ίππους
- Διάτρητα, αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα και δαγκάνες φρένων «πλωτού» τύπου Brembo (διάμετρος 305mm x 28mm)
- Διάτρητα πίσω δισκόφρενα Brembo (διάμετρος 264mm x 11mm)
- Τακάκια με υλικό υψηλών επιδόσεων (HP 1000)
- Εμπρός - πίσω αμορτισέρ KONI με βαλβίδα FSD (Frequency Selective Dumping)
- Ειδικά σχεδιασμένα ελατήρια σε κόκκινο χρώμα
- Ζάντες αλουμινίου Abarth "esseesse" - 7" x 18" ET39 και ελαστικά Michelin 215/40 ZR18 - σε χρώμα λευκό ή τιτανίου
- Φίλτρο αέρα "Powered by BMC"
- Σωλήνας εξάτμισης τροποποιημένης γεωμετρίας για διασφάλιση καλύτερων επιδόσεων
- Λογότυπα "esseesse" για το καπό και την πόρτα του πορτμπαγκάζ
Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί και πάλι πως όσο αφορά τις εκπομπές ρύπων και μετά από την τοποθέτηση του κιτ παραμένουν αντίστοιχα σε 142 γρ./χλμ., ενώ η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (μεικτός/κύκλος εκτός πόλης/αστικός: 6,1- 5,0-8,0 λίτρα/100χλμ), την ώρα που η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 216 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.
Κιτ esseesee για το Abarth 500C
To κορυφαίο κιτ για το Abarth 500C ανεβάζει την απόδοση του 1.4 16V turbo T-Jet συνόλου στους 160 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και με την λειτουργία Sport δίνει 230 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. με τις επιδόσεις να συναγωνίζονται καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 209 χλμ./ώρα ενώ το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόνο 7,6 δευτερόλεπτα. Όπως και το Abarth Punto Evo έτσι και το 500C διατηρεί την σφραγίδα εκπομπών ρύπων Euro5, με μόλις 151 g/χλμ.
Επειδή η ασφάλεια είναι πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων της Abarth, το Abarth 500C esseesse εφοδιάζεται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 284mm εμπρός και 240mm πίσω, υψηλής απόδοσης τακάκια, Koni αμορτισέρ με "βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης" (FSD-Frequency Selective Damping), ελατήρια χαμηλώματος και Abarth esseesse ζάντες 7' x 17'' με ελαστικά 205/40 ZR 17. Το κιτ αναβάθμισης esseesse περιλαμβάνει επίσης τέσσερις αισθητήρες πίεσης ελαστικών, φίλτρο αέρος ειδικά κατασκευασμένο από την BMC και βέβαια τα διακριτικά esseesse για τον χώρο του κινητήρα και το αμάξωμα.
Tα νέα κιτ esseesse είναι άμεσα διαθέσιμα για τα μοντέλα Abarth 500 & 500C και στην Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά, πρόκειται για το κιτ Abarth Koni που περιλαμβάνει:
2 εμπρός αμορτισέρ Abarth Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης (FSD)
2 πίσω αμορτισέρ Abarth Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης (FSD)
4 σπειροειδή ελατήρια ειδικά σχεδιασμένα από τη Brembo σε κόκκινο χρώμα
Καθώς και το κιτ esseesse Abarth KONI που προσφέρει τα εξής:
- Μέγιστη ισχύς 160 ίππων
- Διάτρητα, αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα (διάμετρος 284mm x 22mm)
- Διάτρητα πίσω δισκόφρενα (διάμετρος 240mm x 11mm)
- Τακάκια με υλικό υψηλών επιδόσεων
- Εμπρός - Πίσω αμορτισέρ KONI με βαλβίδα FSD (Frequency Selective Dumping)
- Ειδικά σχεδιασμένα ελατήρια σε κόκκινο χρώμα
- Ζάντες αλουμινίου Abarth "esseesse" - 7" x 17" ET35 - σε χρώμα λευκό ή τιτανίου και ελαστικά Michelin 205/40 ZR17
- Φίλτρο αέρα "Powered by BMC"
- Κιτ πίεσης
- Λογότυπα "esseesse" για το καπό και την πόρτα του πορτμπαγκάζ
No comments:
Post a Comment