Το νέο τετρακίνητο Fiat Freemont (AWD) το οποίο κάνει την πρεμιέρα του στην Φρανκφούρτη, θα είναι διαθέσιμο στις αγορές από τον Οκτώβριο με τον 2,0 λτ Multijet ΙΙ 170 HP πετρελαιοκινητήρα και το βενζινοκινητήρα 3,6 V6 280 HP, αμφότεροι συνδυασμένοι με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το σοφιστικέ σύστημα AWD είναι απλό στη χρήση και σχεδιάστηκε για να ελέγχει με απόλυτη ασφάλεια το αυτοκίνητο σε ακραίες συνθήκες. Το AWD εμπλέκει αυτόματα την τετρακίνηση και διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο που χρησιμοποιεί αισθητήρες ολίσθησης για να ανιχνεύσει την πρόσφυση των 4 τροχών και να αποφασίσει πότε να μεταφέρει την κατάλληλη ροπή στους πίσω τροχούς. Το σύστημα παρεμβαίνει σε επιφάνειες που οι τροχοί δεν έχουν επαρκή πρόσφυση (λάσπη, χιόνι, πάγο κτλ.) για να εξασφαλίσει μέγιστη πρόσφυση και απρόσκοπτη οδήγηση σε όλες τις διαδρομές ή στην περίπτωση ασφάλτινων διαδρομών για να διασφαλίσει επιπλέον πρόσφυση και μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές. Ειδικότερα, το ηλεκτρονικό σύστημα ρυθμίζει τη μεταφορά ροπής με τη χρήση ελεγχόμενης σύζευξης (ΕCC – Electronically Controlled Coupling). Το σύστημα συμβάλει στην χαμηλή κατανάλωση, αφού λειτουργεί μόνο όταν είναι απαραίτητο και ελαχιστοποιώντας τις τριβές. Επιπλέον, το ECC στο σύστημα AWD είναι πιο ευέλικτο, πιο ακριβές και πιο φθηνό, από ένα σύστημα Viscous ή Torsen.
Επιπλέον η μονάδα ελέγχου συνεργάζεται με το ESP και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Το σύστημα AWD δεν αντικαθιστά το σύστημα...
ελέγχου πρόσφυσης, αφού επεμβαίνει όταν υπάρχει διαφορά περιστροφής μεταξύ των δύο αξόνων (π.χ όταν οι εμπρός τροχοί είναι σε πάγο, ενώ οι πίσω είναι σε στεγνή άσφαλτο ή απότομη ανηφόρα). Από την άλλη σε περίπτωση διαφορετικής πρόσφυσης στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου επεμβαίνει το ESP.
Πως λειτουργεί
Το σύστημα τετρακίνησης δεν απαιτεί καμία ενέργεια από τον οδηγό και έχει παθητικό ρόλο με την πρόσφυση να μεταδίδεται στις περισσότερες περιπτώσεις στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα τετρακίνησης επενεργεί βελτιστοποιώντας την πρόσφυση χρησιμοποιώντας τις παρακάτω στρατηγικές:
1) Προληπτικός έλεγχος: σε αυτή τη φάση, το σύστημα λειτουργεί χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν την ολίσθηση του τροχού και αρκείται στην ανάλυση του τρόπου με το οποίο ο οδηγός πατάει το γκάζι ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Αν ο οδηγός πατήσει απότομα το πεντάλ, τότε αυτόματα το AWD μεταφέρει ένα μεγάλο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Αυτό εμποδίζει τους μπροστά να σπινάρουν, αφού η ροπή μοιράζεται στους 4 τροχούς.
2) Έλεγχος ολίσθησης: αυτή η δεύτερη λειτουργία του AWD χρησιμοποιεί τους αισθητήρες περιστροφής των τροχών για τον υπολογισμό της μεταφοράς ροπής. Όταν οι εμπρός τροχοί ολισθαίνουν, η ECU (Electronic Control Unit) ενεργοποιεί το ECC για τη μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς. Αν το αυτοκίνητο ξεκινήσει με τους εμπρός τροχούς σε πάγο (ή σε επιφάνεια με χαμηλή πρόσφυση) και τους πίσω σε στεγνή επιφάνεια, το σύστημα στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για τη μείωση της ολίσθησης. Η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς διαμορφώνεται κατάλληλα και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης με σταθερή ταχύτητα, όπως στην περίπτωση της υδρολίσθησης, όπου το σύστημα αναδιαμορφώνει το ποσοστό που καταλήγει στους πίσω τροχούς, αφού μεγαλύτερες τιμές δεν θα ήταν αναγκαίες.
3) Επηρεασμός της δυναμικής συμπεριφοράς σε μέτριες ταχύτητες: τo σύστημα AWD χρησιμοποιείται και για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του Freemont. Η μονάδα ECU ελέγχει τη ροπή στους πίσω τροχούς με στόχο τη βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 105 χλμ./ώρα. Ανάμεσα σε αυτές τις ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τη ροπή στους πίσω τροχούς κατά τη διάρκεια στροφών και επιταχύνσεων για βελτίωση της απόκρισης του τιμονιού και της ουδετερότητας στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο του συστήματος, που είναι καλύτερο από συστήματα Viscous και τα οποία μεταφέρουν τη ροπή στους πίσω τροχούς μόνο σε περίπτωση ολίσθησης του εμπρός άξονα σε σχέση με τον πίσω.
Το μοντέλο εν συντομία
Το Freemont είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που κατασκευάζεται σε συνεργασία με τον όμιλο Chrysler. Το ίδιο το όνομά του αναφέρεται στην αίσθηση ελευθερίας και της δυνατότητας αντιμετώπισης όλων των καταστάσεων που μπορούν να εμφανιστούν στην καθημερινότητα. Το Fiat Freemont είναι σχεδιασμένο για να απαντάει σε αντικρουόμενες αλλά και σύνθετες ανάγκες, όπως έχουν οι σύγχρονες οικογένειες και όσοι θέλουν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, είτε γιατί ζουν έντονα την κάθε μέρα, είτε γιατί απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο του Σαββατοκύριακου.
Το Freemont συνδυάζει λειτουργικότητα και πρακτικότητα με το δικό του ξεχωριστό, κομψό και αυθεντικό στιλ. Οι διαστάσεις του (μήκος 4,89 μ., πλάτος 1,88 μ. και ύψος 1,72 μ.) εγγυώνται μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία, ενώ το μεταξόνιο είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας (289 cm).
Με δυο λόγια το Fiat Freemont είναι ακριβώς "All the cars you want": αυτό είναι και το σλόγκαν της διαφημιστικής του καμπάνιας και που επιτυχημένα συνοψίζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο είναι εξοπλισμένο με όσα χρειάζεσαι, για να πας παντού με όποιον θέλεις, χωρίς συμβιβασμούς.
Το Freemont διαθέτει ένα ξεχωριστό, πολύ ανεξάρτητο και δυναμικό σχεδιασμό με «μυώδεις» γραμμές, έντονο μπροστινό μέρος και ένα πίσω τμήμα, όπου ξεχωρίζουν τα φώτα με λυχνίες LED. Το εσωτερικό έχει σύγχρονο ντιζάιν και μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και το οδηγοκεντρικό ταμπλό με λεπτομέρειες χρωμίου, ένας εντελώς νέος πίνακας οργάνων, μια δυναμική κι ελκυστική κεντρική κονσόλα κι ένα καινοτόμο σύστημα πληροφοριών με μια έγχρωμη μεγάλη οθόνη αφής 4,3". Οι λειτουργίες μπορούν να ελεγχθούν με ένα απλό άγγιγμα στην κεντρική κονσόλα, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση άνεσης.
Το Freemont εγγυάται μέγιστη χωρητικότητα, άνεση και πολυχρηστικότητα χάρη στα 7 καθίσματά του που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Η ευρύχωρη τρίτη σειρά είναι προσβάσιμη πολύ εύκολα και άνετα, καθώς όχι μόνο ανοίγουν οι πίσω πόρτες σε γωνία 90 μοιρών, αλλά και επειδή το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ένα εξαιρετικά λειτουργικό σύστημα ολίσθησης των καθισμάτων. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να πέσουν εντελώς με μια απλή κίνηση και να μεγαλώσει κι άλλο ο χώρος αποσκευών. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων και τα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν τελείως, επιτρέποντας συνολικά 32 διαφορετικές κινήσεις και θέσεις για τα καθίσματα. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με ένα καινοτόμο σύστημα με «μαξιλαράκι» (booster) για τα παιδιά, που εξασφαλίζει ότι κάθονται σωστά, με τη σωστή γεωμετρία στις ζώνες ασφαλείας και εγγυάται την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την άνεση.
Η άνεση στο εσωτερικό είναι επίσης εξασφαλισμένη με μια εξαιρετική και ψηλή θέση οδήγησης, ευρύχωρα και εργονομικά καθίσματα, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών με δυο διαμερίσματα και επίπεδη πλατφόρμα φόρτωσης, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1461 λίτρα (χώρος αρκετός για περισσότερες από 10 βαλίτσες). Υπάρχουν συνολικά 20 αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, προσφέροντας τόσο συνολικό χώρο για αποθήκευση αντικειμένων όσο θα προσέφερε το πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου πόλης.
H γκάμα των Freemont περιλαμβάνει προσθιοκίνητες (με state-of-the-art 2,0 Multijet II turbodiesel κινητήρα με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας 140 ή 170 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο) και από τον Οκτώβριο τετρακίνητες εκδόσεις (με 2,0 MultiJet II 170 HP ή V6 3,6 280 HP βενζινοκινητήρα αμφότεροι με αυτόματο κιβώτιο). Με εξαίρεση τον πανίσχυρο 3,6 λτ. βενζινοκινητήρα και το αυτόματό του κιβώτιο, όλες οι κινητήριες μονάδες κατασκευάστηκαν και εξελίχθηκαν από την Fiat Powertrain.
Οι κινητήρες diesel έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ δύναμης, επιδόσεων, οδηγικής ευχαρίστησης και οικονομίας καυσίμου. Η τονισμένη οδηγική ικανότητα του Freemont εξασφαλίζεται από την μεγάλη ροπή που διαθέτει (350 Nm) μόλις στις 1.750 σ.α.λ. αλλά αποδίδεται σταθερά μέχρι τις 2500 για την έκδοση των 170 ίππων (και τις 2000 σ.α.λ. στην έκδοση με τους 140 ίππους). Σε κανονική χρήση (από τις 1.500 – 3.000 σ.α.λ.), η ροπή δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 300 Nm, εξασφαλίζοντας την οδηγική απόλαυση χωρίς να χρειάζονται πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτό κάνει τον κινητήρα πολύ ευέλικτο, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11'' και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα για την έκδοση των 170 ίππων και 12,3'' και 180 χλμ./ώρα αντίστοιχα για αυτή των 140 ίππων. Όλα αυτά καθιστούν το Freemont ένα δυναμικό στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο.
Οι μηχανικοί της Fiat έχουν ρυθμίσει ειδικά τις αναρτήσεις και το τιμόνι για ακριβέστερη συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση, που θα είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες των Ευρωπαίων αγοραστών. Παράλληλα το χαμηλό επίπεδο θορύβου έχει εξασφαλιστεί από τις μειωμένες δονήσεις των κινητήρων και τη ευρεία χρήση κορυφαίων ηχομονωτικών υλικών. Η ασφάλεια είναι κορυφαίου επιπέδου, με 7 αερόσακους, σύστημα ABS με Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) με Hill-Holder και ηλεκτρονικό περιορισμό των κλίσεων (ERM) στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα. Το ΕRM χρησιμοποιεί στοιχεία από τους αισθητήρες του ESP ανιχνεύοντας πιθανότητα ανατροπής και επεμβαίνοντας κατάλληλα στα φρένα και την ισχύ του κινητήρα.
Το Freemont επίσης έχει επίσης ένα έξυπνο σύστημα που φροντίζει για το τρέιλερ σας, το Trailer Sway Control (TSC). Όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν ότι κινδυνεύει η δυναμική ισορροπία του τρέιλερ, το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα και φρενάρει με τέτοιο τρόπο τους τροχούς ώστε το τρέιλερ να παραμείνει στην επιθυμητή γραμμή και να αποφευχθούν τυχόν επικίνδυνες ταλαντώσεις.
Για να απλοποιηθούν οι επιλογές και η διαδικασία αγοράς, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, τη Freemont , την Urban και την All Included, οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους υποψηφίων πελατών. Το επίπεδο εξοπλισμού και στις 3 περιπτώσεις είναι εξόχως ανταγωνιστικό, προσφέροντας 7 θέσεις, αυτόματο κλιματιστικό σύστημα τριών ζωνών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17", αναβαθμισμένο υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα που μετράει και μεταφέρει στην οθόνη την πίεση των ελαστικών (TPMS), φώτα ομίχλης και touchscreen ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη και χειριστήρια πάνω στο τιμόνι.
Η έκδοση Urban περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της touchscreen ραδιόφωνο με οθόνη 8,4" ιντσών, κάρτα SD και DVD reader, Bluetooth, αισθητήρες φώτων, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα, σύστημα Bluetooth, αισθητήρες παρκαρίσματος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ηλεκτρικές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία των φώτων, σκούρα πίσω παράθυρα και ράγες οροφής.
Η νέα All Included έκδοση, που θα είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο, περιλαμβάνει ένα υπερπλούσιο πακέτο εξοπλισμού με δερμάτινες επενδύσεις, τροχούς αλουμινίου 19 ιντσών, δορυφορική πλοήγηση με οθόνη αφής 8,4 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και χρωμιωμένες ράγες οροφής.
No comments:
Post a Comment