Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και στο πλαίσιο της ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών, ο ΟΑΣΑ προχωρά από το Σάββατο 23 Ιουλίου 2011 σε τροποποιήσεις στο δίκτυο λεωφορείων της Αθήνας.
Για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Αναλυτικά, ο νέος σχεδιασμός γίνεται με βάση:
• Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)
• Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την ανάγκη για επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων
• Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη αύξηση παρατηρείται:
– στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, κλπ),
– στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα
– στα Μεσόγεια
Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:
– στον δήμο της Αθήνας
– στο δήμο Πειραιά και στους \"προσφυγικούς\" δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).
• Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού και του Ελληνικού κ.λπ.)
• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς
• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)
• Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου,
• Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).
Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Οργανισμός, εκτιμάται ότι το 2011:
• η ημερήσια ζήτηση για ταξίδια στη ζώνη αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια
• το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς,
• δεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με περίπου 1,2 επιβιβάσεις, εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς,
• τα αστικά λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας (ΟΣΥ) προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1.8 - 2.0 εκατομμύρια επιβάτες).
Από τις συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) , αναμένεται σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:
• σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,
• σε μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι, οι αλλαγές στο δίκτυο λεωφορείων σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες (καλύτερες συχνότητες και χρόνοι διαδρομής, ποιοτικότερα λεωφορεία, κλπ).
ΑΛΛΑΓΕΣ - ΤΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ | ||
ΑΡ. ΓΡΑΜΜΗΣ | ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΓΡΑΜΜΗΣ | ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ |
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ | ||
845 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΟΔ. ΘΗΒΩΝ) | ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ |
Α7 | ΚΑΝΙΓΓΟΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ | ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ |
ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ | ||
129 | ΓΛΥΦΑΔΑ-ΑΙΞΩΝΗ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΓΡΑΜΜΗ 128 & ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
320 | ΤΟΠΙΚΗ ΣΠΑΤΩΝ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
441 | ΣΤΑΘ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΓΡΑΜΜΗ 421 |
537 | ΑΧΑΡΝΑΙ-ΒΑΡΥΠΟΜΠΗ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
542 | ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ - ΤΕΛΩΝΕΙΟ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
555 | ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ & ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
560 | ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΜΟΡΤΕΡΟ - Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
561 | ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑ - ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
623 | Α.ΓΑΛΑΤΣΙ-ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ-ΣΤ.Α.ΠΑΤΗΣΙΩΝ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ & ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ |
624 | Α.ΓΑΛΑΤΣΙ-ΑΚΤΗΜΟΝΩΝ-ΣΤ.Α.ΠΑΤΗΣΙΩΝ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ & ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ |
713 | ΜΑΡΝΗ - ΖΩΦΡΙΑ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΕΣ 711 ΚΑΙ Β12 ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ |
714 | ΠΛΑΤ. ΒΑΘΗ - ΠΑΡΝΗΘΑ | ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
720 | ΑΝΑΚΑΣΑ-ΠΛ. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ Γ10 & ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ |
801 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΠΑΛΑΣΚΑ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ |
802 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΔΑΣΟΣ Α (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ) | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ |
803 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΔΑΣΟΣ Β (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ) | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ |
804 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΔΑΦΝΙ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ |
812 | ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ - ΧΑΙΔΑΡΙ | ΛΟΓΩ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΜΕΣΩ ΓΡΑΜΜΗΣ 811 |
872 | ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΝΕΚΡ. ΣΧΙΣΤΟΥ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΡΑΜΜΗΣ 871 |
B7 | ΚΑΝΙΓΓΟΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ- Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΓΡΑΜΜΗ Α7 (ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ |
Γ8 | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ Α8 ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ |
Ε6 | ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ | ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΆΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ |
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ | ||
141 | ΚΑΛΑΜΑΚΙ - ΣΤΑΘ. ΔΑΦΝΗΣ | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
155 | ΟΜΟΝΟΙΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΜΕΣΩ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ) | ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΕ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΗ ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ |
210 | ΤΕΡΨΙΘΕΑ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
248 | ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
412 | ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ - Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
426 | ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ- Π.ΠΕΝΤΕΛΗ(ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
451Α | ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ - Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
451Β | ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ - Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ) | ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ |
605 | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΠΕΡΙΣΣΟΣ | ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΕ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΗ ΣΤΑΘ. ΑΝ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ |
No comments:
Post a Comment