Friday, June 24, 2011

7 σημεία προσοχής για το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας!

Ο κλιματισμός αποτελούσε κάποτε στοιχείο πολυτέλειας στα αυτοκίνητα. Σήμερα, καλώς ή κακώς, αποτελεί αναπόσπαστο εξοπλιστικό στοιχείο σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα. Και ενώ η συντήρηση ενός τέτοιου συστήματος σίγουρα θα πρέπει να αφεθεί στα χέρια των ειδικών, με κάποιες πολύ απλές συμβουλές μπορούμε να μειώσουμε τα κόστη αλλά και να αυξήσουμε την απόδοση και την προστασία της υγείας μας.

1. Οι μυρωδιές από το σύστημα κλιματισμού μπορεί να οφείλονται και στην δημιουργία βακτηριδίων.
Με την πάροδο του χρόνου - ή ακόμα και αν χρησιμοποιείτε σπάνια τον κλιματισμό - ευνοείται η ανάπτυξη βακτηρίων, μικρο – οργανισμών, μούχλας και μύκητες. Τα φαινόμενα αυτά αναπτύσσονται τόσο στους αγωγούς του κλιματισμού όσο και στα φίλτρα και προκαλούν δυσάρεστες οσμές. Ταυτόχρονα, ως στοιχεία μόλυνσης, μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου. Εάν το πρόβλημα αυτό έχει ήδη εμφανιστεί, συνιστάται η χρήση απολυμαντικού (από εξειδικευμένο προσωπικό) και η αντικατάσταση των φίλτρων.

Ταυτόχρονα μπορείτε να προλάβουμε τέτοια φαινόμενα εάν:
Α. Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό και τον χειμώνα (μια φορά τον μήνα οπωσδήποτε). Μπορούμε κάλλιστα να ανεβάσουμε την θερμοκρασία και με τον τρόπο αυτό να πετύχουμε ταχύτερη...
θέρμανση ή και ξεθάμπωμα των τζαμιών. Με την λειτουργία αυτή θα κυκλοφορήσει στο κύκλωμα το ψυκτικό , που αλλιώς παραμένει στάσιμο για πάρα πολύ καιρό και δημιουργεί περιβάλλον ανάπτυξης των βακτηρίων κτλ.

Β. Όταν λειτουργεί ο κλιματισμός έχουμε ανοικτή την ανακύκλωση (να μπαίνει δηλαδή φρέσκος αέρας απ’ έξω). Με τον τρόπο αυτό ανανεώνεται ο αέρας, μειώνεται η υγρασία (τον χειμώνα με κλειστή ανακύκλωση θαμπώνουν τα τζάμια) και συνεπώς στεγνώνουν το φίλτρο και οι αγωγοί.

Γ. Λίγο πριν φθάσουμε στον προορισμό μας κλείνουμε τον κλιματισμό και αφήνουμε να δουλεύει μόνο ο ανεμιστήρας. Με αυτήν την κίνηση βοηθάμε ακόμα πιο πολύ στο στέγνωμα φίλτρων και αγωγών.

Σημαντικό: Καλό είναι να μην καπνίζουμε καθόλου. Αν όμως αν συμβαίνει κάτι τέτοιο μέσα στο αυτοκίνητο, φροντίστε να κλείσετε το κλιματιστικό, ανοίξτε την ανακύκλωση και βεβαίως τα παράθυρα! Ακόμα καλύτερα; Σταματήστε σε ένα σημείο της διαδρομής και μην καπνίζετε ποτέ μέσα στο αυτοκίνητο (ή και ποτέ!)

2. Εάν νοιώθετε ότι ο κλιματισμός δεν αποδίδει, ίσως χρειαστεί συμπληρώσετε να συμπληρώσετε ψυκτικό αέριο.

Αν νιώθετε ότι το κλιματιστικό του αυτοκινήτου σας (απλό ή αυτόματο δεν έχει σημασία) δεν αποδίδει όσο παλαιότερα, μπορεί απλά να χρειάζεται συντήρηση. Το πιθανότερο μάλιστα είναι να χρειάζεται συμπλήρωση με αέριο, καθώς κατά μέσο όρο υπάρχει μια απώλεια σε όλα τα οχήματα της τάξης του 15% σε ετήσια βάση. Αν μάλιστα το κλιματιστικό δεν έχει χρησιμοποιηθεί για μεγάλο διάστημα (π.χ την περίοδο του χειμώνα), τότε «στεγνώνουν» τα λάστιχα που στεγανοποιούν το κύκλωμα, με αποτέλεσμα οι απώλειες σε αέρια να είναι ακόμα μεγαλύτερες.


3. Χρησιμοποιώντας το κλιματιστικό όλο τον χρόνο, το συντηρείτε καλύτερα.
Εάν χρησιμοποιείτε το κλιματιστικό και τον χειμώνα, το κύκλωμα δέχεται την σωστή λίπανση και παραμένει στεγανό. Το ψυκτικό φροντίζει για αυτό με την κυκλοφορία μέσα στο σύστημα.


4. Παράξενοι θόρυβοι από το κλιματιστικό? Δώστε προσοχή!
Εάν το κλιματιστικό αρχίσει να παράγει παράξενους θορύβους ή θορύβους που δεν είχατε ακούσει στο παρελθόν, θα ήταν χρήσιμο να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό. Μερικοί θόρυβοι μπορεί να είναι τα πρώτα συμπτώματα από δυσλειτουργία του συμπιεστή (κομπρέσορας), που αποτελεί ουσιαστικά την αντλία του συστήματος. Είναι πάντα χρήσιμο να κινηθείτε με τα πρώτα συμπτώματα, καθώς ο συμπιεστής από μόνος του έχει σχετικά υψηλό κόστος αντικατάστασης. Αν δεν επιληφθείτε έγκαιρα, μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά στην μονάδα και βέβαια… να ανέβει ακόμα περισσότερο ο λογαριασμός Πάντως είναι χρήσιμο να αποφεύγετε την ενεργοποίηση του κλιματιστικού σε υψηλές στροφές του κινητήρα (μιλάμε βέβαια μόνο για το on – off και όχι για την λειτουργία σε υψηλές στροφές).


5.Τρέχει νερό από το αυτοκίνητο με την χρήση του κλιματιστικού;
Εάν δείτε νερό κάτω από το αυτοκίνητο και ειδικά κάτω από τον χώρο τον επιβατών, μην τρομοκρατηθείτε! Είναι ένα φαινόμενο που οφείλεται στην συμπύκνωση του αέρα που μέσω της ειδικής εβαπορέτας αποβάλλεται στο περιβάλλον.


6. Υγρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου;
Μερικές φορές η έξοδος της εβαπορέτας αυτής μπορεί να φρακάρει ή να αποσπαστεί. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα σχηματίζεται υγρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικά κοντά στις μοκέτες του πατώματος. Αν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο επισκεφτείτε τον ειδικό (με πολύ χαμηλό κόστος αποκατάστασης).


7. Συντηρείτε το κλιματιστικό σας ακόμα και αν δεν δείτε προβλήματα.
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση. Ο κομπρέσορας χρειάζεται λίπανση και τα φίλτρα πρέπει να είναι πάντα καθαρά. Αν τα φίλτρα μπλοκάρουν το πιθανότερο είναι να βρεθείτε χωρίς κλιματισμό όταν τον χρειάζεστε περισσότερο!
Συνήθως το ψυκτικό ενός κλιματιστικού αυτοκινήτου χρειάζεται ολικό «γέμισμα», 4-5 χρόνια μετά από την πρώτη κυκλοφορία και μετά κάθε 2-3 χρόνια.

Η ετήσια συντήρηση του κλιματιστικού θα εντοπίσει τυχόν δυσλειτουργίες του κομπρέσορα και άλλων σημαντικών υπο-συστημάτων. Θα γλιτώσετε χρήμα και χρόνο, ενώ ταυτόχρονα θα απολαμβάνετε περισσότερο το κλιματιστικό όταν πραγματικά το χρειάζεστε.

No comments:

Post a Comment