Friday, June 24, 2011

Honda FCX Clarity

Το FCX Clarity είναι ένα υδρογονοκίνητο όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων επόμενης γενιάς, που αντλεί ισχύ από μία πολύ αποδοτική και ισχυρή συστοιχία κυψελών καυσίμου, Honda V Flow fuel cell stack. Το FCX Clarity επιτυγχάνει εκπληκτικές βελτιώσεις στην αυτονομία, ισχύ, βάρος και απόδοση ενώ διαθέτει δυναμική και σοφιστικέ εμφάνιση, πρωτοφανή για όχημα κυψελών καυσίμου, λόγω μείωσης του μεγέθους της συστοιχίας των κυψελών καυσίμου. Το FCX Clarity αποτελεί σημαντικό ορόσημο, καθώς η Honda συνεχίζει να αυξάνει τις επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες και την απήχηση του υδρογονοκίνητου οχήματος κυψελών καυσίμου.

Πώς πήρε το όνομά του το FCX Clarity
Η Honda επέλεξε αυτό το όνομα για να...
δηλώσει ότι η εταιρία δημιουργεί ένα όχημα κυψελών καυσίμου που θα αντιπροσωπεύει μία σαφή λύση στις προκλήσεις του μέλλοντος, βοηθώντας την κοινωνία να επιτύχει μία βιώσιμη κινητικότητα (sustainable mobility).

Πώς λειτουργεί το FCX Clarity
Το FCX Clarity χρησιμοποιεί τη συστοιχία V Flow της Honda σε συνδυασμό με μία νέα, συμπαγή και αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου, σαν πηγή ενέργειας για τον ηλεκτροκινητήρα του οχήματος. Η συστοιχία κυψελών καυσίμου λειτουργεί σαν κύρια πηγή ισχύος του οχήματος. Το υδρογόνο ενώνεται με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας στη συστοιχία κυψελών καυσίμου, όπου η ενέργεια από την αντίδραση μετατρέπεται σε ηλεκτρική ισχύ, η οποία χρησιμοποιείται για την κίνηση του οχήματος. Πρόσθετη ενέργεια παράγεται επίσης με την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα του οχήματος και την επιβράδυνση (regenerative braking), η οποία αποθηκεύεται μαζί με την περίσσεια ενέργεια της κυψέλης στη μπαταρία ιόντων λιθίου, και χρησιμοποιείται για τη συμπλήρωση της ισχύος από την κυψέλη καυσίμου, όταν χρειάζεται. Μοναδική εκπομπή είναι το νερό.

Σχεδίαση FCX Clarity
Κάτι παραπάνω από ένα απλό όχημα κυψελών καυσίμου – το FCX Clarity απεικονίζει το όραμα της Honda για το μέλλον της σχεδίασης και των επιδόσεων του αυτοκινήτου, απαλλαγμένων από τους περιορισμούς των κινητήρων με συμβατικής τεχνολογίας. Η πλατφόρμα του τετράθυρου sedan του FCX Clarity έχει αμάξωμα με κοντό ρύγχος και ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξενεί με άνεση τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους. Σημαντικά εξαρτήματα του κινητήρα – όπως ο ηλεκτροκινητήρας, η συστοιχία κυψελών καυσίμου, το πακέτο της μπαταρίας και το ρεζερβουάρ υδρογόνου – έχουν γίνει πιο συμπαγή και κατανέμονται σε όλο το αυτοκίνητο για την περαιτέρω βελτιστοποίηση του χώρου, της άνεσης και των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου.

Προηγμένα Υλικά και Εξαρτήματα
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία ενός περιβαλλοντικά προηγμένου αυτοκινήτου, το FCX Clarity φέρει ταπετσαρία καθισμάτων και επενδύσεις θυρών από Bio-Fabric της Honda – ένα νέο υλικό φυτικής προέλευσης, που μειώνει τις εκπομπές CO2 και αποτελεί μία εναλλακτική λύση έναντι των παραδοσιακών υλικών εσωτερικού, προσφέροντας έξοχη αντοχή στις ζημιές και τις φθορές ακόμα και από την ηλιακή ακτινοβολία.



Εκπομπές CO2
Μοναδική εκπομπή του FCX Clarity είναι το νερό. Οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την παραγωγή υδρογόνου ποικίλουν ανάλογα με την πηγή. Ωστόσο, από την ‘παραγωγή μέχρι την κατανάλωση’ (well-to-wheel) οι εκπομπές CO2 χρησιμοποιώντας υδρογόνο που προέρχεται από φυσικό αέριο – την πιο διαδεδομένη μέθοδο παραγωγής σήμερα – είναι λιγότερες από τις μισές από αυτές ενός συμβατικού βενζινοκίνητου οχήματος. Με την παραγωγή υδρογόνου από νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν περαιτέρω και να φτάσουν σε μηδενικά επίπεδα, αν ο ηλεκτρισμός προέρχεται από βιώσιμες πηγές όπως ηλιακή, αιολική, υδάτινη και κυματική ενέργεια.

Στον τομέα της ηλιακής τεχνολογίας, η Honda έχει εξελίξει τις δικές της ηλιακές κυψέλες, με τις μισές εκπομπές CO2 στο στάδιο παραγωγής συγκριτικά με τις συμβατικές κυψέλες κρυσταλλικού πυριτίου. Και έχουν ξεκινήσει μαζική παραγωγή και πωλήσεις λιανικής αυτής της τεχνολογίας στην Ιαπωνία για εμπορική και οικιακή χρήση. Αυτά τα panel χρησιμοποιούνται επίσης για την παραγωγή ηλεκτρισμού για τον R&D σταθμό ανεφοδιασμού του Torrance.

HONDA - Ηγετική μορφή στις Κυψέλες Καυσίμου
Επί σαράντα χρόνια, η Honda εργάζεται σκληρά για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και των προσπαθειών για μείωση των εκπομπών ρύπων και αύξηση της απόδοσης καυσίμου ενώ, τώρα, είναι πρωτοπόρος στην προώθηση του υδρογονοκίνητου οχήματος κυψελών καυσίμου – μιας τεχνολογίας και ενός τύπου καυσίμου με τη βοήθεια των οποίων η Honda πιστεύει ότι μπορεί να κρατήσει ακέραιη την υπόσχεσή της για ένα καθαρό και βιώσιμο μέλλον μεταφορών.

Honda FCX Clarity – Βασικές Προδιαγραφές*



Αριθμός Επιβατών 4

Ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς 100kW
Μέγιστη ροπή 256 Nm
Τύπος Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC

(μόνιμου μαγνήτη)
Συστοιχία Κυψελών Καυσίμου Τύπος PEMFC
(Proton Exchange Membrane Fuel Cell)
Μέγιστη ισχύς 100kW
Καύσιμο Τύπος Συμπιεσμένο αέριο υδρογόνο
Αποθήκευση Ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 171 L
Διαστάσεις
(Μήκος × Πλάτος × Ύψος)
4835 × 1845 × 1470 mm
Βάρος οχήματος 1625 kg
Μέγιστη ταχύτητα 160 km/h
Αποθήκευση ενέργειας Μπαταρία ιόντων λιθίου


* Οι προδιαγραφές υπόκεινται σε αλλαγές πριν την πιστοποίηση και τις πωλήσεις των μονάδων παραγωγής.

No comments:

Post a Comment