Wednesday, June 1, 2011

Μεγάλο ελληνικό και διεθνές ενδιαφέρον για το έργο ΣΔΙΤ της Τηλεματικής του ΟΑΣΑ αρχικού προϋπολογισμού 52 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά την εγκατάσταση υποδομών τηλεματικής και διαχείρισης στόλου για 12 χρόνια.

Με στόχο την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού αναπτυξιακού έργου τόσο για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη όσο και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του συστήματος αστικών συγκοινωνιών ο διαγωνισμός τηλεματικής του Υπουργείο Υποδομών περνά στην επόμενη φάση που είναι η αρχική αξιολόγηση των εννέα προτάσεων ΣΔΙΤ. Ο αριθμός των εννέα προτάσεων, ελληνικών και διεθνών σχημάτων, κρίνεται υψηλός για το έργο από όλες τις πλευρές του Υπουργείου και της αγοράς. Με την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου των Επιφανειακών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ), προχωράμε προς την υλοποίηση του οράματος για σύγχρονες, αναβαθμισμένες και ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες στην Αττική, που δεν θα υπολείπονται των αντίστοιχων ευρωπαϊκών πόλεων.

Το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά του έργου, αλλά και τα υποσυστήματα και οι λειτουργίες που προβλέπονται για τη λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος Τηλεματικής, καθώς και ο συνυπολογισμός του συνόλου του λειτουργικού του κόστους για μία 12ετία, αναμένεται να προσεγγίσουν το ύψος των...
52 εκατ. ευρώ συνολικά. Για την υλοποίηση του έργου έχει προβλεφτεί ότι ο ΟΑΣΑ θα καταβάλει σε Ανώνυμη Εταιρία Ειδικού Σκοπού (ΑΕΕΣ) που θα ιδρυθεί για το σκοπό αυτό, πληρωμές διαθεσιμότητας που έχουν, αρχικά, εκτιμηθεί στα 42 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ (στη 12ετία) μέσω πόρων του ΠΔΕ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους ασφάλισης και αντικατάστασης του κύκλου ζωής των συστημάτων και υποδομών. Επίσης ο ΟΑΣΑ θα συμμετέχει στη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής με ανώτατο χρηματικό ποσό 10 εκατ. ευρώ μέσω κοινοτικών πόρων από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».

Το έργο προβωλέπει την ανάπτυξη χιλίων (1.000) "έξυπνων στάσεων" που αναμένεται να βελτιώσουν την προσέλευση του κοινού στις αστικές συγκοινωνίες με έμφαση στον τομέα της αξιοπιστίας και του χρόνου αναμονής στις στάσεις, όπου σήμερα διαπιστώνονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Επίσης, προβλέπεται η παροχή πληροφοριών αντίστοιχων με αυτές των έξυπνων στάσεων και σε όλες τις υπόλοιπες επτά χιλιάδες (7.000) στάσεις στο δίκτυο της Αττικής, μέσω κινητού τηλεφώνου και διαδικτύου.

Με την εφαρμογή του συστήματος οι επιβάτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των μέσων μεταφοράς (λεωφορείων και τρόλεϊ) σε φωτεινό πίνακα στη στάση, στο κινητό τους τηλέφωνο ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο της λειτουργίας του συστήματος, έτσι ώστε να είναι εφικτή οποιαδήποτε παρέμβαση για τη βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

«Ένα ακόμη βήμα για την εξυγίανση και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών», χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας την Τηλεματική, με αφορμή την καταληκτική ημερομηνία σήμερα για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο Δημόσιο Διεθνή Διαγωνισμό με σκοπό την επιλογή Φορέα Σύμπραξης για το Έργο: «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών και Διαχείρισης Στόλου για την ΕΘΕΛ και τον ΗΛΠΑΠ με ΣΔΙΤ».

Στον διαγωνισμό για την ανάπτυξη συστήματος τηλεματικής, που να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό κατέθεσαν τα εξής σχήματα:

1. ELSAG Datamat, Swargoad.
2. Ericsson Hellas
3. INDRA Systema
4. Intracom Α.Ε, ΙΤ Service, Ιντρακάτ
5. Profile, Velti.
6. Ακτωρ Παραχωρήσεις
7. TΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ, Unisystems.
8. Ενωση G4S, Hellas Holding και Telematix
9. ΑΤΕSΕ Ανώνυμη Τεχνική Συμβουλευτική Ναυτιλιακή Εταιρεία,

Ο διαγωνισμός που θα υλοποιηθεί με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), στοχεύει στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης των επιβατών και διαχείρισης και εποπτείας του στόλου των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ της πρωτεύουσας, έχει διάρκεια 12 ετών και προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ.

Ο Υπουργός δήλωσε ότι «η θετική ανταπόκριση των επιχειρηματικών φορέων με τη συμμετοχή τους σε αυτή τη διαγωνιστική διαδικασία, προοιωνίζεται την επιτυχή ολοκλήρωση ενός φιλόδοξου προγράμματος που με τη λειτουργία του αλλάζει προς το καλύτερο την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών».

Υπενθυμίζεται ότι σχετική απόπειρα είχε γίνει και στο παρελθόν χωρίς όμως τελικά να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Μέσα στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία, το έργο προγραμματίσθηκε να υλοποιηθεί με διαδικασία Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προσδοκώντας στην ανταπόκριση της αγοράς για την υλοποίηση των στρατηγικών επιλογών για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τον πολίτη.

No comments:

Post a Comment