Tuesday, April 26, 2011

Το ισχυρότερο Opel Corsa όλων των εποχών: OPC ‘Nürburgring Edition’


  • Ισχύς 154 kW/210 hp, μέγιστη ροπή 280 Nm
  • Μηχανικό πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα
  • Νέο πλαίσιο Bilstein υψηλών επιδόσεων
  • Πανίσχυρα φρένα Brembo

Rüsselsheim. Το Corsa γίνεται ακόμα ισχυρότερο. Το μοντέλο OPC ‘Nürburgring Edition’ βασίζεται στο πρόσφατα ανανεωμένο Corsa και αποτελεί ένα δυνατό κοκτέιλ καθαρόαιμης ισχύος, συναρπαστικών επιδόσεων και γνήσιου πάθους. Πρόκειται για μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής 500 μονάδων περίπου.

Τα αναβαθμισμένα συστήματα διαχείρισης κινητήρα και υπερσυμπιεστή, η σπορ εξαγωγή με μειωμένη πίεση επιστροφής καυσαερίων και η βελτιστοποίηση για χρήση βενζίνης 100 οκτανίων ανεβάζουν τα επίπεδα ισχύος. Η μέγιστη ισχύς του 1.6 turbo αυξάνεται από 141 kW/192 hp σε 154 kW/210 hp, με την ειδική ισχύ 131,4 hp / λίτρο να θεωρείται εξαιρετική για την κατηγορία. Η μέγιστη ροπή του βασικού κινητήρα (230-266 Nm) έχει αυξηθεί στα 250 Nm, με κορύφωση τα 280 Nm όταν ενεργοποιείται το ‘overboost’.

Για μέγιστη αξιοποίηση της κινητήριας ισχύος, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με μηχανικό, πολύδισκο ...
διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών όταν υπάρχουν, π.χ., υψηλές πλευρικές δυνάμεις σε συνδυασμό με επιτάχυνση, ή αλλαγές στην ποιότητα του οδοστρώματος. Επίσης είναι ιδανικό για οδήγηση σε αγωνιστική πίστα.

Το πλαίσιο της ταχύτερης έκδοσης Corsa υιοθετεί νέο σετάρισμα. Μεταξύ των άλλων, έχει μειωθεί η απόσταση από το έδαφος, χρησιμοποιούνται νέα ελατήρια και αποσβεστήρες Bilstein, ενώ μία ακόμα high-tech λεπτομέρεια είναι το νέο ελαφρύ σύστημα εμπρός φρένων Brembo με ειδικά υλικά τριβής στα τακάκια.

Οι αλγόριθμοι ελέγχου των συστημάτων υποστήριξης πλαισίου – , Traction Control (TC) και Electronic Stability Control (ESC) – χαρτογραφήθηκαν από τους ειδικούς του Opel Performance Center σύμφωνα με το νέο σετάρισμα.

Ανάμεσα στα αποκλειστικά οπτικά στοιχεία είναι δύο νέες εξωτερικές αποχρώσεις – σε ‘πράσινο μήλο’ (‘Grasshopper’) και κόκκινο (‘Henna’) – και οι γκρι ζάντες αλουμινίου 8 x 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 R 18 V. Άλλα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τη ‘Nürburgring Edition’ από το υπάρχον Corsa OPC είναι το εμπρός σπόιλερ και η νέα διπλή απόληξη εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι, όπως και τα λογότυπα ‘Nürburgring’ στις κολόνες Β.

Στο σπορ εσωτερικό, μία ξεχωριστή νότα δίνουν τα διακοσμητικά μαρσπιέ με μαύρο/κόκκινο λογότυπο ‘Nürburgring’ και η λευκή ραφή στα εμπρός σπορ καθίσματα Recaro και στα πίσω καθίσματα, στο χειρόφρενο και στην επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων. Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αναγράφεται το ‘Nürburgring’, ενώ εντυπωσιακό είναι το piano black φινίρισμα στο ένθετο του τιμονιού.

Απαράμιλλες οδηγικές επιδόσεις – αξεπέραστη οδηγική απόλαυση

Οι ονομαστικές τιμές επιδόσεων δίνουν απλά μία γεύση από το Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’: επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και πολύ καλύτερες ρεπρίζ λόγω της άφθονης ροπής. Το ‘μικρό’ μοντέλο της Opel επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ./ώρα με 5η σχέση στο κιβώτιο σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του.

Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’ υπογραμμίζει τους στενούς δεσμούς της Opel με τη διάσημη αγωνιστική πίστα του Eifel. Το Corsa έπρεπε να αποδείξει την αξιοπιστία του κατά τη διάρκεια των δοκιμών και ρυθμίσεων σε συνθήκες μέγιστου φορτίου στο βόρειο loop του Nürburgring, της πιο απαιτητικής αγωνιστικής πίστας παγκοσμίως. Όμως η οδηγική απόλαυση δεν περιορίζεται στην ταχύτητα και την ακρίβεια ελέγχου του οχήματος καθώς αποκτά και μία συναρπαστική ‘ακουστική’ διάσταση: ο ήχος του νέου συστήματος εξαγωγής είναι προσαρμοσμένος στην αγωνιστική φύση του οχήματος, και συντελεί στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων.

Η ουσία του Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’ συνοψίζεται άριστα από τον πρεσβευτή της μάρκας Opel και εκπαιδευτή οδήγησης OPC, Joachim ‘Jockel’ Winkelhock. «Οδηγείς, οδηγείς, οδηγείς – και απλά δεν θέλεις να σταματήσεις» σχολιάζει με το γνώριμο τρόπο του, χαμογελώντας πονηρά».

No comments:

Post a Comment